A stressz 7 meglepő testi tünete

               A stressz 7 meglepő testi tünete

 

Charlotte Watts élelmezési szakértő szerint az állandó stressz tápanyaghiányt okoz a szervezetben, és ennek meglepő tünetei lehetnek. Stressz hatására a szervezetünk nagyobb fordulaton dolgozik, és így gyorsabban használja fel a tápanyagokat. A tápanyaghiányoknak pedig megvannak a maguk különös jegyei az arcon és a testen. Nézzük, mik ezek!

 

Repedések a száj szélén – Mi okozza? B6-vitamin-hiány

E kellemetlen kis fájó repedések bizony a B-vitamin státusz hiányának jele, különösen a B6-vitaminé. Az idegrendszer számára fontos B6-vitamin szabályozza a hangulatot, a motivációt és a melatonint, az alvási ciklust irányító hormont. Súlyos B6-vitamin-hiány tüneteként bőrbetegségek jelennek meg, jellemzően dermatitis (bőrgyulladás) és akné.

Természetes élelmiszer-forrásai: sárgarépa, csirke, tojás, hal, hús, borsó, spenót, napraforgómag, dió, avokádó, banán, bab, brokkoli, barna rizs, teljes kiőrlésű gabonák, káposzta, kukorica és a burgonya.

 

Fogcsikorgatás – Mi okozza? B5-vitamin-hiány

A B5-vitamint, gyakran nevezik antistressz-vitaminnak. Az állkapocs feszülése és a fogak csikorgása a szervezet B5-vitamin hiányában kialakuló hosszantartó stresszes állapotnak köszönhető. A B5-vitamin hiánya hasfájást, hányingert, álmatlanságot, gyengeséget és érzészavart eredményezhet.

Természetesélelmiszer-forrásai: marha, tojást, friss zöldségek, vese, hüvelyesek, máj, gomba, dió, tengeri hal, egész rozsliszt

 

Fehér foltok a körmön – Mi okozza? Cinkhiány

Bár a körmön lévő fehér foltok megjelenésekor gyakran kalcium-hiányra gyanakodnak, valójában egy másik ásványianyag veszteség áll a háttérben. Bár a testünkben csak kis mennyiségű cink található – körülbelül 2-3 gramm –, meglepően sok élettani folyamatban szerepel, például szükség van rá a DNS-szintézisnél is. Főleg a vázizmokban, csontokban van cink, de megtalálható a vesében, a hasnyálmirigyben, a retinában, a fogakban, a hajban, a májban, a vérsejtekben, a prosztatában vagy a herékben is.
Élelmiszer-forrásai: hal, hús, napraforgómag, tökmag, fenyőmag, dió, osztriga és más kagyló, rák, rozsliszt, cheddar sajt-

 

Váltakozó székrekedés és hasmenés – Mi okozza? Magnéziumhiány

A magnéziumnak óriási szerepe van a szervezetünkben. Messze a test legfontosabb ásványi anyaga. Fontosabb, mint a kalcium, a kálium vagy a nátrium, és mindhármat szabályozza. Nap mint nap milliók szenvednek magnéziumhiánytól, anélkül, hogy tudnának róla.

Természetes élelmiszer-forrásai: hajdina, dió, szójabab, sötétzöld színű zöldségekben, sárgarépa, zöldborsó, édes burgonya, napraforgó és a szezámmag, lencse, avokádó, karfiol, hal, hús.

 

Gyakori torokfertőzés – Mi okozza ezt? A-vitamin hiány

Az A-vitamin elengedhetetlen az éjszakai látás, a bőr és a nyálkahártyák, a légútakat-, gyomorot- és húgyútat érő fertőzések ellen.

Élelmiszer-forrásai: máj, halmáj olaj és zöld, piros, narancs és sárga zöldségek és gyümölcsök (kajszibarack, spárga, brokkoli, sárgadinnye, sárgarépa, papaya, őszibarack, sütőtök, piros paprika, spenót, vízitorma).

 

Ínyvérzés – Mi okozza? C-vitamin-hiány

A legtöbb esetben a fogínyvérzést C-vitamin hiány okozza, ettől ugyanis legyengül az immunrendszer, csökken a nyálkahártyák védekezőképessége, ez pedig fogínyvérzéshez vezethet.

Természetes élelmiszer-forrásai: bogyók, citrus gyümölcsök, zöldségek, spárga, avokádó, brokkoli, kelbimbó, sárgadinnye, kelkáposzta, mangó, hagyma, papaya, zöldborsó, ananász, retek, spenót, eper, paradicsom.

 

Pattanások a felkaron és popsin – Mi okozza? E-vitamin-hiány

Az E-vitamin különösen fontos szerepet játszik a sejtfalak jó állapotban tartásában, illetve a bőr, az idegek, az izmok, a vörösvérsejtek, a vérkeringés és a szívműködés egészségének megőrzésében. Az E-vitamin antioxidáns tulajdonsága elismert tény, és kiemelt szerepe van a szabad gyökök elleni küzdelemben. Az antioxidáns hatás jelen esetben azt jelenti, hogy az E-vitamin védi a szervezetet az oxidációs folyamatoktól. Emellett az E-vitamin védi a bőrt a korai öregedéstől, erősíti a körmöket, a hajszálakat, lassítja a sejtek öregedését, és rendszeres szedésével fiatalosak maradhatunk. Nagyon fontos szerepe van a szem egészségének megtartásában, az időskori látásélesség romlásának megelőzésében.

Természetes élelmiszer-forrásai: hidegen sajtolt növényi olajok, sötétzöld leveles zöldségek, hüvelyesek, diófélékkel, magvakkal, teljes kiőrlésű gabonák, barna rizs, tojás, tengeri moszat, tej, zabpehely, belsőségek, szójabab, édes burgonya és vízitorma.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>